Kuukausikilpailun ‘värikäs’ tulokset

,

Päättyneen kuukausikisan aiheena oli ‘värikäs’. Aihe innosti jäseniä, koska kilpailuun tuli peräti 62 kuvaa.

Lokakuun kuukausikisan voittajaksi äänestettiin  Seppo Vatasen kuva ‘Värillä väliä’. Kuvasta ei tosiaan väriä puutu ja on samalla oiva osoitus siitä, miten upeita luontokuvia voi saada kaupungissakin aivan kotiovelta.

“Kuvausmahdollisuus syntyi  täysin yllättäen kauppareissulla 100 m päässä kotoa. Lähikaupan pihassa huomasin tilhiparven, joka touhusi pihan puissa ja sitä oli pakottava tarve alkaa kuvaamaan. Syksyn ruska tarjosi täyteläisen, värikkään kuvaustaustan”, kuvailee Seppo voittajakuvan syntyä.

Seppo Vatanen – Värillä väliä

Toisen ja kolmannen sijan vei nimiinsä Anne Tuomainen. Toiseksi äänestettiin yökuva ‘Ghost moon’,  jossa on nimensä mukaisesti kuu, mutta myös vaikeammin kuvattava kuun varjoinen puoli näkyy kuvassa.  Kolmanneksi kisassa sijoittui  ‘Time to leave’. Kysyttäessä Annelta tarinaa kuvien takana, sai toimitus seuraavanlaisen vastauksen:

“Minun filosofiani kuvaamisessa on, että jokaisen mutkan takaa avautuu aina uusi näköala. Kuvaaminen on minulle seikkailua ja maailma pohjaton runsaudensarvi. Joskus kuvattava objekti, aika, paikka ja kuvaaja vain kohtaavat sopivasti toisensa tässä maailmankaikkeudessa”, kuvailee Anne.

Annen pohdinta kertoo paljon kuvaamisen koukuttavuudesta ja siitä rikasteesta, jota tämä harrastus voi elämään tuoda.

Anne Tuomainen – Ghost moon
Anne Tuomainen – Time to leave

Seppo Vatanen valitsi uudeksi aiheeksi ‘taidokas’.

Kuvia pääsee heti lataamaan ja aikaa lataamiselle on 3.12.2022 klo 12:00 saakka, jolloin kuukausikisa päättyy. Kukin voi ladata maksimissaan kolme kuvaa, joista yksi voi olla aiemmin otettu kuva.