OHJEET; KUUKAUDEN KUVA – KISA, KUVIEN LATAUS JA ÄÄNESTYS

LYHYESTI – MIKÄ ON KUUKAUDEN KUVA -KISA?

Kuukauden kuva -kisa on ollut pitkään menestys seuratoiminnassamme, kuukausittain 20 – 30 kuvaajaa osallistuu kevyesti järjestettyyn kisaan.

Kisassa on tietty aihe / teema (vaihtuu kuukausittain), jonka pohjalta jokainen jäsen saa osallistua vain 3 valokuvalla kuukaudessa, joista yksi saa olla vanha (eli koska tahansa aiemmin ottamasi kuva).

Kuvien latausaika päättyy kuukauden ensimmäisenä lauantaina klo 12. Samalla se tarkoittaa, että tästä hetkestä eteenpäin otetut valokuvat ovat seuraavan, alkavan kuukauden osalta “uusia kuvia”.

KUVIEN LATAUS FLICKRIIN KUUKAUDEN KUVA -KISAAN

Käytämme Yahoo!:n ylläpitämää Flickr-kuvapalvelua Kuukauden kuva -kisassa, joten kirjautuaksesi sinulla pitää olla Yahoo!-tili, jonka luominen on sinulle ilmaista. Paina Flickrin oikeassa yläreunassa olevaa ”sign in” tekstiä. Mikäli sinulla ei ole Yahoo!-tunnuksia, tee ne sivun ohjeiden mukaisesti. Mikäli tunnukset on, niin kirjaudu palveluun sisään ja mene osoitteeseen https://www.flickr.com/groups/kuopionkameraseura tai tästä linkistä.

Valitse yläpalkista ”Join Group”. Huom! Kuukauden kuva -kisan ryhmän liittymispyynnöt käsittelee ryhmän järjestelmänvalvojat. Hyväksymisessä saattaa kestää 1-3 vuorokautta. Mikäli ryhmään hyväksyntää ei ala kuulumaan, niin ota yhteyttä seuran hallitukseen.

Kun olet liittynyt Flickriin, niin voit ladata kuvia omaan ”photostreamiin” yläpalkin upload-komennolla. Voita ladata kuvan Kuukauden kuva-ryhmään ainakin kahdella eri tavalla:

1. Samalla kun lataat kuvan omaan ”photostreamiin”, niin valitse vasemmasta laidasta ”add to groups” ja valitse listasta ryhmät, minne haluat kuvia ladata.
  2. Kun olet jo ladannut kuvat omaan ”photostreamiin”, niin mene haluamasi ryhmän Flickr-sivulle esim. yläreunan ”groups” valikon kautta ja ryhmän sivulla paina ”add photo”.

Ensimmäisiä kuvia ladatessa, ne saattavat ilmestyä viiveellä ryhmään ja omista asetuksistasi riippuen ne eivät välttämättä näy, ellet ole kirjautunut Flickriin.

Anna Flickriin lataamallesi kuvalle myös nimi. Sama nimi näkyy myös äänestyksessä.

Voit myös kommentoida halutessasi Flickrissä toisten valokuvia.

Ps. Olethan muistanut myös ilmoittaa FloMembers-jäsenrekisteriimme Flickr -nimesi.

ÄÄNESTYS KUUKAUDEN KUVA -KISASSA

Saat sähköpostiisi linkin, kun kuvien latausaika on päättynyt. Linkistä pääset sivuille, joissa äänestät näiden ohjeiden mukaisesti. Huom! Sähköpostiviesti VOI MAHDOLLISESTI MENNÄ myös roskapostikansioosi, eli katsoithan sieltä. Olethan myös antanut seuralle oman sähköpostiosoitteesi liittyessäsi jäseneksi sekä tarvittaessa päivittänyt sen FloMembers-jäsenrekisteriimme.

1. Etsi kuvista kolme suosikkiasi; et saa äänestää omaa kuvaasi (vaikka se niin mukavaa olisikin).
  2. Klikkaa parhaimmaksi arvioimasi kuvan osalta harmaata äänestyspainiketta “1”; ko. kuvalle rekisteröityy viisi pistettä (5 p).
  3. Klikkaa toiseksi parhaimman kuvan osalta painiketta “2.”; ko. kuvalle rekisteröityy neljä pistettä (4 p.).
  4. Klikkaa kolmanneksi parhaimman kuvan osalta painiketta “3.”; kuvalle rekisteröityy kolme pistettä (3 p.).
  5. Plussalla voit antaa yhden pisteen (1 p.) kuville jotka eivät mahtuneet kolmen parhaan joukkoon.
  6. Paina “Lähetä” -nappia: äänestystuloksesi rekisteröityy ja saat siitä ilmoituksen tietokoneen ruudulle.

Voit äänestää useamman kerran – äänestyksessä huomioidaan viimeisimmäksi antamasi äänet. Äänestys päättyy aina kuukauden ensimmäisenä tiistaina klo 14. Tulokset ja kuukauden kuva julkistetaan Kuopion Kameraseuran kotisivuilla, suljetussa FB-ryhmässä, tarvittaessa seuran someissa ja sen kuukauden kuvaillassa. Silloin samalla kuukauden kuva kilpailun voittaja julkaisee seuraavan kuukauden teeman / aiheen.

Mukavaa virtuaalista matkaa valokuvien maailmaan!

Mikäli huomasit yllä olevasta ohjeesta virheitä tai epäselvyyksiä, kysy seuran jäseniltä tai ilmoitathan niistä.