Vuoden kuva 2023

Joulukuun kuukausikisaan jätettiin peräti 65 kuvaa ja näistä seuloutui voittajaksi Seppo Vatasen kuva ‘Valo’. Samalla se on myös Kuopion kameraseuran ’Vuoden kuva 2023’.

“ ‘Valo’ on kuvattu lumihangessa maaten auringonvalon tuoden valopalloja taustaan. Kuten arvata saattaa etualaa on jouduttu keinotekoisesti valaisemaan. Ko. kuvassa etuvalaisu on hoidettu ledivaloilla. Töyhtötiainen asettui lähes siihen mihin sen halusin. Lähes siksi, koska kuvaajan mielessä on aina vielä parempi kuva.”, kommentoi Vatanen kuvaansa.

Toiseksi ’Vuoden kuva’ -kilpailussa äänestettiin Petri Damsténin kuva ‘Two Graves’.

Kolmannen sijan vei nimiinsä Anne Tuomainen kuvallaan ’The Heart of Aurora Borealis’.

Seuraavan kuukauden aihe on ‘Ajaton’. Aihetta voi käsitellä konkreettisesti tai abstraktisti.

Kuvia pääsee heti lataamaan ja aikaa lataamiselle on 3.2.2024 klo 12:00 saakka, jolloin kuukausikisa päättyy. Kukin voi ladata maksimissaan kolme kuvaa ja kahden kuvan tulee olla otettu tai tehty kuukausikilpailun aikaan.