Kuukausikisan “Syksyn värit” tulokset

Syyskuun kuukausikisaan jätettiin 58 kuvaa ja näistä seuloutui voittajaksi Seppo Vatasen kuva ‘Syksyn merkit’

“Kuva on otettu muutama vuosi sitten Hapelähteen puistosta pienen kävelysillan alta. Eräänä aamuna ohikulkijoilla oli ihmettelemistä kun kuvaaja jalustoineen kyykki kumikengät jalassa purossa. Kaiken lisäksi harmaan suotimet unohtuivat kotiin eli kuva on otettu ja rakennettu focus stacking  (”tarkennuksen pinoaminen”)  -tekniikalla. Näin sain myös vedestä maitomaista ilman kuvan puhkipalamista, vaikka käytössä ei ollutkaan harmaasuotimia”, kuvailee Seppo Vatanen voittajakuvan syntyä.

Toiseksi kuukausikilpailussa äänestettiin Kari Savolaisen kuva ‘Syksyn herkut’

Kolmannen sijan vei nimiinsä Anne Tuomainen kuvallaan  ‘Autumn lights’.

Seuraavan kuukauden aihe on ‘Hetki’. Hetki” viittaa lyhyisiin ajanjaksoihin, jotka voivat olla merkittäviä, tunteikkaita tai arvokkaita elämässämme. Esimerkiksi saavutuksen hetket, rakkauden hetket, traagiset hetket, arjen hetket, kulttuurin hetket, luonnon hetket, jne.

Kuvia kuukausikilpailuun pääsee heti lataamaan ja aikaa lataamiselle on 4.11.2023 klo 12:00 saakka, jolloin kuukausikisa päättyy. Kukin voi ladata maksimissaan kolme kuvaa ja kahden kuvan tulee olla otettu tai tehty kuukausikilpailun aikaan. Seuraava kuvailta pidetään 7.11.2023 klo 18:00 seuran tiloissa Puijonlaaksossa.