Kuukausikisan tulokset ja vuoden kuva

Joulukuun kuukausikisaan jätettiin peräti 52 kuvaa ja näistä seuloutui voittajaksi Wille Markkasen kuva ‘Eteenpäin’. Samalla se on myös  Kuopion kameraseuran vuoden kuva.

“Halusin ajatella, että vaikka kuvassa on hyvin vähän yksityiskohtia, antaisi se kuitenkin aiheen pidemmillekin pohdinnoille. Kuljettu matka voi näkyä meissä monin tavoin, mutta silti on aina löydettävä motivaatio jatkaa matkaa, eikä tuleen sen kummemmin kuin tielekään saa jäädä makaamaan”, kommentoi Markkanen kuvaansa.

Wille Markkanen -Eteenpäin

Toiseksi kuukausikilpailussa äänestettiin niinikään Markkasen kuva ‘Salama Puijon yllä’. Kuva selittää itsensä helposti, sillä kuvalan täyttää lähes kokonaan salama ja kuvassa hyvin pienenä näkyvä Puijo tuo esille salaman mittasuhteet.

öWille Markkanen – Salama Puijon yllä

Kolmannen sijan vei nimiinsä Anne Tuomainen kuvallaan  ‘White dream’.

Syksyn aikaiset aamut sumuineen ovat  kuin unta. Siinä hiljaisessa tyhjyyden ja äärettömyyden tunteessa tulee tunne, että aika on pysähtynyt. Vain olennainen erottuu sumun keskeltä”, kuvailee Tuomainen herkän kuvan taustatuntemuksia.

Anne Tuomainen – White dream

Seuraavan kuukauden aihe on ‘kylmä’. Eli aihe voi kuvastaa olosuhteita, tunnetta tai vaikkapa värin lämpötilaa – aihetta saa käsitellä vapaasti, kuten aina.

Kuvia pääsee heti lataamaan ja aikaa lataamiselle on 4.2.2023 klo 12:00 saakka, jolloin kuukausikisa päättyy. Kukin voi ladata maksimissaan kolme kuvaa ja kahden kuvan tulee olla otettu tai tehty kuukausikilpailun aikaan.