Kuukausikisan “taidokas” tulokset

Päättyneen kuukausikisan aiheena oli ‘taidokas’. Kisaan tuli 49 mielenkiintoista kuvaa. Moni kuva haastoi katsojansa pohtimaan taidokkuuden olemusta ja ilmentymiä aiheelle oli löydetty todella monipuolisesti.

Marraskuun kuukausikisan voittajaksi äänestettiin Wille Markkasen kuva ‘Vanhasta kattilasta taiteeksi’. Kuva on otettu kuopiolaisen kierrätystaiteilija Matti Mattsonin työpajalla. Mattson on erittäin taidokas näkemään hylätyn romun kauneuden ja tuomaan tämän esiin korun muodossa.

Wille Markkanen – Vanhasta kattilasta Taiteeksi

Toiseksi äänestettiin Petri Damsténin kuva ‘Master of Many Tools’,  joka kuvantaa ammattilaisen osaamistarpeen laajuutta. Ammattilaisen tulee hallita monet työkalut, mutta myös suhde asiakkaaseen on ulottuvuus, joka hassusti parturissa tulee esille katsottaessa samaan suuntaan, mutta käänteisesti peilin kautta.

Petri Damstén – Master of Many Tools

Kolmannen sijan vei nimiinsä Anne Tuomainen kuvallaan  ‘Skillfully or forcefully’.  Kuvaushetkellä Annen vieressä oli myös kaksi muuta seuran edustajaa, jotka yrittivät tallentaa kahden tikan ohikiitävän lyhyen kinastelun. Tikkojen tanssi oli taidokas ja vain Annella oli taito tallentaa tilanne upeasti.

Anne Tuomainen – Skillfully or forcefully

Seuraavan kuukauden aihe on perinteisesti 3 parasta, eli jokainen voi laittaa kisaan kuluneelta vuodelta kolme parasta tai mieleisintä kuvaansa.

Kuvia pääsee heti lataamaan ja aikaa lataamiselle on 7.1.2023 klo 12:00 saakka, jolloin kuukausikisa päättyy. Kukin voi ladata maksimissaan kolme kuvaa ja kaikkien kuvien tulee olla otettu tai tehty vuoden 2022 aikana. Joulukuun kuukausikilpailun voittanut kuva on myös Kuopion Kameraseuran vuoden kuva.