Jäsenposti 15.9.2012

tässä pieni tietopaketti tulevista Kuopion Kameraseuran tapahtumista.

Lokakuun jäsentapaaminen on ke 17.10.2012 klo 18.00. Merkkaa kalenteriisi. Julkistamme Kuukauden kuvan (äänestä omat 3 suosikkiasi sähköisellä äänestyslomakkeella etukäteen) ja arvioimme kaikki kuvat yhdessä. Kuulemme kokemuksia lokakuun kuvakävelystä. Kaikki mukaan!

Tero R. ilmoittelee piirinäyttelyn pystytyksestä lokakuun puolivälissä valtuusto-virastotalolle.

Jussi Huuskonen ottaa vastaan ilmoittautumisia Kansainväliseen kuvakävelyyn – ks. http://worldwidephotowalk.com/ la 13.10.2012 klo 14-16 osallistumme kansainväliseen kuvakävelyyn. Idea on yksinkertainen; kokoonnumme yhteen, teemme lenkin, kokoonnumme sopivaan paikkaan, katsomme kuvat ja valitsemme parhaan otoksen. “Kuopion paras kuva” lähetetään maailmanlaajuiseen kisaan. Ilmoittaudu yhteyshenkilölle -> huuskonen.jussi@gmail.com; p. 0440 606 512 – erityisesti nuoret tervetulleita!

Nyt on aika ladata lokakuun Kuukauden kuvat – teemana “punainen/red“. Flickr-galleria täällä http://www.flickr.com/groups/kuopionkameraseura

Uploading-aika päättyy 15.10.2012 klo 23.59 – sen jälkeen saat sähköisen äänestyslinkin.

Ohjeita “Kuukauden kuvien” lataajille:
– anna kuvallesi lyhyt, ytimekäs nimi (suomeksi/englanniksi)
– lataa mielellään 1024 px (pisin sivu) 72 dpi -kokoisia kuvia
– laita mieluusti kuvan näkyvyys “public”-asentoon, koska silloin kaikki kilpailukuvat näkyvät, vaikka katsoja olisi kirjautumatta järjestelmään
– lisää kuviin myös paikkakunta oikeassa yläreunassa olevan sovelluksen avulla.
– jos haluat, lisää copyright-vesileima kuviisi

Digijärkkäri tutuksi -kurssit jatkuvat –  ma 19.9.klo 17 koulutukseen on vapaana kaksi paikkaa! Ilmoittaudu heti minulle. Koulutus järjestetään yleensä kuukauden kolmas maanantai klo 17-20.Viisi (5) ensimmäiseksi ilmoittautunutta mahtuu mukaan. Paikkana Puijonlaakson digiluola – Sammakkolammentie 12. Seuraavien koulutusjaksojen ilmoittautumiset Kari Solehmaiselle edeltävään perjantaihin klo 16 mennessä.

Koulutus on kameraseuran jäsenille ilmainen – muille 25 eur. Pukeudu lämpimästi!

Käy katsomassa Kuopion Kauppahallissa Digifotomaraton 2012 kuvakavalkadi – näyttely on avoinna vuoden loppuun asti (aikaa jatkettu Kauppahallin myyjien pyynnöstä).

Ja muista kertoa kavereillesi kameraseuran jäsenyydestä.

Mukavia kuvausilmoja.

Ystävällisin terveisin J-P