Kuopion Kameraseuran Kuukauden kuva – Huhtikuu 2012

Kuukauden kuvaksi valittiin ylivoimaisella äänten enemmistöllä Julia Vistbakkan nuorta naista esittävä, savuisessa ympäristössä otettu kuva (20 pistettä). Raati totesi kuvasta seuraavaa: “Viehättävä kuva, johon savuefekti luo kiinnostavan tunnelman. Valaistu erinomaisesti. Mallin asusta syntyy hieman kubistinenkin vaikutelma. Mallin ylimielinen, vähän ylenkatsova ilme vetää katseen hyvin puoleensa. Tiukempi rajaus poistaisi mallin käsien katkeamisen nivelten kohdalta, mikä hieman häiritsee kokonaisuutta”.
Toiseksi sijoittui Petri Damstenin “To the Curve” 9 pisteellä ja kolmanneksi Jorma Ikosen “Ahma” 8 pisteellään. Jaetun neljännen sijan jakoivat 7 pisteillään Kari Solehmainen ja Hannu Lindgren
Ohessa Kuukauden kuva -kuvakollaasi. Kuvat ovat löydettävissä kameraseuran Flickr-galleriasta