DIGILUOLA JA STUDIO

Kuopion Kameraseura ry:n Digiluola (studio-, koulutus- ja pimiötila) sijaitsee Puijonlaaksossa osoitteessa Sammakkolammentie 1E, (tästä karttalinkki) P-alueita vastapäätä olevan palvelukeskuksen pihassa (kiekkopysäköinti 2 h) sekä Puijonlaakson ostoskeskuksella.

Järjestämme toimitilassa mm. koulutuksia, kokouksia, seurailtoja jne..
Studion käyttöoikeuden hinnoista ja ehdoista on kerrottu tarkemmin alhaalla.

Studion yhteydessä on myös mustavalkokuvien kehittämiseen pimiö.

Jos pimiötyöskentely kiinnostaa, Sinulla on kysyttävää studioon liittyvää tai jotain ehdotuksia (kalustosta tms), ota vain rohkeasti yhteyttä studiomestareihimme – yhteystiedot löydät sivun alareunasta.

Kuva: Kari Kumpulainen

Studiolta löytyy seuralaisten käyttöön:

• 4kpl salamavaloja jalustoineen
  • iso kasa erilaisia valonmuokkaimia
  • taustapaperia ja -kankaita
  • muuta kuvausrekvisiittaa

MITEN VARATA DIGILUOLAN STUDIO OMAAN KÄYTTÖÖN?

Studion käyttö edellyttää mahdollisen vuosittaisen jäsenmaksun sekä joko säännöllisen studiomaksun tai kertamaksun maksamista sekä studionkäyttökurssin ja/tai henkilökohtaisen perehdytyksen. Käyttökurssin/perehdytyksen jälkeen seuramme jäsenet saavat varausoikeuden studion varauskalenteriin.

Studiomaksut 2024:

Studion vuosimaksu (12 kk) on 360 euroa/vuosi Studion käyttömaksun voi myös maksaa kuukausittain 30 euroa / kuukausi. Tästä maksujärjestelystä tulee sopia studiomestareiden kanssa.
(Sisältää varausoikeuden, edellyttäen myös vuosittaisen jäsenmaksun maksamista, molemmat maksut seuran tilille.)

Studion 1/3 vuosimaksu (4 kk) on 140 euroa/4kk Studion käyttömaksun voi myös maksaa kuukausittain 35 euroa / kuukausi. Tästä maksujärjestelystä tulee sopia studiomestareiden kanssa.

Jos haluat käydä vain satunnaisesti, etkä maksa vuosimaksua, studion kertamaksu on silloin 20 euroa / kerta
(Sisältää varausoikeuden,edellyttäen myös vuosittaisen jäsenmaksun maksamista, molemmat maksut seuran tilille.)

Studion kertamaksu toisen kameraseuran jäsenille 50 euroa / kerta
(Sisältää varausoikeuden, maksu seuran tilille.)

Studion täysin ulkopuoliselle 100 euroa / kerta
(Sisältää varausoikeuden, maksu seuran tilille.)

Maksut toteutetaan seuran tilille:
Kuopion Kameraseura ry – FI93 5600 0520 4314 80 OKOYFIHH

Studiomaksuilla katetaan toimitilan käytöstä aiheutuvat kulut sekä hankimme uutta kalustoa toimitilaamme.

Digiluolan varauskalenteri – tästä.

HUOM! Käyttökorvaus on aina henkilökohtainen ja se määräytyy yllä olevan hinnaston mukaan eli jos studiossa kuvaa samanaikaisesti useampi kuvaaja, jokainen maksaa oman käyttökorvauksensa kameraseuralle.
Jos haluat, että mukaan tulee muitakin kuvaajia, laita varausilmoitukseen sana JULKINEN ja viestikenttään teksti: “Jos haluat tulla mukaan kuvaamaan, laita viestiä -> oma sähköpostiosoitteesi/puh. XX”.  Yksityiskuvauksiin voit lisätä alkuun sanan “PRIVA”.

KÄYTTÖSÄÄNNÖT 2024

• Tila ja siellä oleva kalusto tarkistetaan aina sinne mentäessä.
  • Kaikki rikkoontumiset ilmoitetaan välittömästi studiomestareille.
  • Taustakankaita on kohdeltava hyvin, EIKÄ NIILLÄ SAA kävellä kengät jalassa eikä niille saa pudottaa nestettä, öljyä tms. josta siihen jää jälkiä.
  • Mallit sekä avustavat henkilöt ovat aina tilan vuokraajan/kuvaajan vastuulla.
  • Osa kuvausrekvisiitasta on varastossa, mikäli niitä sieltä hakee, on ne palautettava sinne takaisin kuvauksen jälkeen.
  • Jos keität kahvia, niin muista siivota myös kahvinkeitin ja jos käytit seuran kahvia, pudotathan muutaman euron kahvikassaan.
  • Tila tulee kuvauksen jälkeen aina siivota, järjestää kaikki tavarat omille paikoilleen ja samoin omat roskat on vietävä pois.
  • Studiotila kuvataan käyttöä ennen ja käytön jälkeen, video/kuvat julkaistaan Facebookissa KKS Studio -ryhmään.
  • Sammutathan valot ja kiinteät laitteet (kahvinkeitin, näytöt, stereot ym.) studiosta / pimiöstä / varastosta lähtiessäsi pois.
  • Studion käytön jälkeen varaaja on velvollinen jättämään myös studion käyttöilmoituksen.
  • Studion sekä pimiön käyttö kaupalliseen toimintaan ON KIELLETTY.
  • Kaikenlaisten savujen käyttö studiossa ja pimiössä ON KIELLETTY.
  • Studiomaksu suoritetaan seuran tilille VIIMEISTÄÄN HETI KÄYTÖN JÄLKEEN.
  • Studion avainta EI SAA luovuttaa toiselle henkilölle ilman alkuperäisen avaimenhaltijan lupaa. Studiomestarit ylläpitävät avaintenhaltija listaa, joten muutokset avaimien hallinnoista on ilmoitettava AINA studiomestareille.

Käyttöilmoitus annetaan täällä.

Yleinen hätänumero on 112.

HUOM! Studion käyttömaksujen maksuja, studion siisteyttä valvotaan ja rikkeistä voi seurata studion määräaikainen käyttökielto.

Studiomestarit:

• Merja Martikainen – merja.martikainen33 (at) gmail.com
  • Tommi Rinkinen – tommi.rinkinen (at) gmail.com

Digiluolan avainten haltijat (lista päivitetty 2.1.2024):

• Merja Martikainen – merja.martikainen33 (at) gmail.com
  • Tommi Rinkinen – tommi.rinkinen (at) gmail.com